3 månader i Orlando - Ett sammandrag

Idag fick vi reda på att "branden" inte varit så farlig som de sa till en början. Visst, där var "rök" osv. Men tydligen hade den kraftiga vinden förstört några ventilationsrör, så det var faktiskt bara vattenånga. Aja, bättre det än en brand, men ltie action var det allt :-)


Igår var det tre månader sedan jag lämnade Helsingborg, så jag tänkte att det var dags för ett sammandrag. Lite bilder som ni sett tidigare, men även en del aldrig tidigare visat ;-)

Här är jag tillsammans med hela familjen innan vi lämnar Helsingborg



Här är mitt hotell där jag bodde i två veckor. Känns som om jag levde där bra mycket mer än i två veckor, hände mycket skoj de två första veckorna. Men jag saknar inte direkt "buffen" heller...





En av mina första dagar i Orlando var det ju Obamas Inauguration. Vi kollade på jobbet. Här en bild från köket.



Det här är vad jag ser från mitt skrivbord



Här är ett par bilder från när jag skulle åka till Downtown och kolla på ett rum.
Tydligen är de Amerikanska bussarna inte gjorda för Svenska ben...



Downtown Orlando med Church Street, det är här det händer(på lördagkvällarna...)



Mitt första besök på en av parkerna sen jag kom hit. Det blev Animal Kingdom med Allen och Mark.
Här är där en massa krokodiler(inte Alligatorer), de var ca 4-5 meter långa!



Symbolen för Amerikanernas dumhet :-)



Mitt egna rum! Som jag förresten ska byta mot ett likadant om några dagar...



CSI-bilen som alltid är parkerad i vår gata



Och här är vårt hus



Och så fick jag ju äntligen körkort och köpte mig bilen jag drömt om; 2001 Ford Mustang GT



Highway to... Clearwater Beach



Ja, man förstår ju varför det heter Clearwater....



Venomous snakes? Vi stannade inte länge där...



Space shuttle launch



Frukost på St Patrick's day



Liam Fitzpatricks i Sandford samma dag. Mycket grönt...



Jag och Patrick



Jag och Jonas en lördag på Wallstreet



Cocoa Beach - Hit kommer vi åka många fler gånger!




Sen har det ju hänt mycket annat skoj också, såsom en eftermiddag på IKEA, Daves surpriseparty i Dr Phillips, ett antal utekvällar osv.

Och massvis med intressanta och trevliga människor har jag träffat. Har ett gäng med vänner som det alltid händer en massa kul med och går man ut någonstans träffar man alltid nya människor.

Nu är det dags för mig att avsluta detta inlägget, jobb imorgon igen. Sista dagen för denna veckan, är  ju ledig på Fredag!

/E


Kommentarer
Postat av: Pinkflower

Du ser verkligen ut att ha det bra! Jag blir så avundsjuk. jag förstår att du älskar landet. I did too!

2009-04-17 @ 00:57:51
URL: http://pinkflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0