Långhelg

Ja, jag har fått en riktig långhelg denna veckan eftersom jag var ledig i fredags - vi skulle ju till Epcot!

Och dit åkte vi också, vi kom dit runt lunch då vi skulle bli insläppta av Patricks pappa(gratis, så klart...).
Där mötte vi först upp med Ben & Megan, sen kom även Megans kollega och Brad och hans tjej.
Vi skulle ju göra "Drinking around the World" för att fira Maz's födelsedag som var tidigare i veckan. Det innebär att man går runt på den delen av Epcot där de har utställningar för olika länder och vi skulle dricka en öl i varje land; Canada, England, Frankrike, Marocco, Japan, USA, Italien, Tyskland, Kina, Norge och Mexico. Det var verkligen inte fel. Vi började med Canada, sen gick det av bara farten. Vi satt ungefär en timme i varje "land" och slappade, snackade osv. I Tyskland slank det även ner en Bratwurst. Vi åkte även ett par små åk, men det var ju inte därför vi var där. När de stängde vid 9 var vi riktigt trötta så vi åkte direkt hem och la oss, men det tog nästan 2 timmar när vi skulle ta oss till bilen mm.

Här har vi hela gänget i Italien(utom mig...)



Här är även en bild på mig och Megan i Mexico



På lördagen fortsatte äventyren. Jag och Jonas bestämde oss för att åka till Celebration för att checka läget. Celebration är en "stad" som Disney äger och har byggt upp. Det är nästan lite overkligt hur perfekt allting är, de har kallat staden för verklighetens Wisteria Lane... När vi kom dit visade det sig att "Celebration Exotic Car Festival" pågick som bäst. Vilken tur för oss! 250 intressanta bilar. En stor del var Ferraris av olika modeller och år, men där fanns även Jaguarer, De Tomasos, Lamborghinis, Porschar, Shelbys, Spyker, Saleen, Bentley mfl. De visade även ett par orginal bilar från tvserier och filmer såsom General Lee från Dukes of Hazard, Kitt från Knight Rider, Lamborghinin från Cannonball, Batmobilen från 1966 och De Loreanen som användes i TIllbaka till Framtiden.

Vi tog en liten lunch på ett trevligt Italienskt ställe medans vi kollade bilar, njöt av solen, kollade på människor och väntade på Michael. Efter ett tag mötte vi upp med Michael, Amy och deras Camilla och Amys kusin. Vi snackade och gick en runda och tittade på bilarna. VI blev även bjudna till grillfest hos dem nästa helg.

Market Street i Celebration



Hotellet i Celebration



Jag i Celebration



En av mina favoriter... vit Ferrari 599 GTB Fiorano med vit inredning :-)




Den andra favoriten är denna vita Aston Martin DBS



Och här var även en gammaldags biograf



När vi var klara där var det dags för mig och Jonas att åka på en liten shoppingtur för att sedan göra oss klara för kvällen. Vi käkade lite lätt, sen blev det drinkar här innan Downtown. Vi provade ett nytt ställe, Latitudes som är en takterrass som är inredd som bar, riktigt fräckt! Men det blev även en runda på Wallstreet, som vanligt :-)

Idag var det en lugn dag, jag och Jonas cruisade en runda runt I-Drive och lunchade. På kvällen käkade jag Indiskt med Maz, Patrick, hans syster och en kompis till henne.

Jag kom nyligen hem, så det är strax läggdags så jag är redo för ännu en vecka i paradiset :-)

/E


Kommentarer
Postat av: Tess · Stylish-B.se

Uj PORRIG Ferrari. Inte visste jag att söta Erik skaffat sig en blogg nu när han är på andra sidan =)

Puss och kram Tess.

2009-04-20 @ 09:47:42
URL: http://stylish-b.se
Postat av: Anna

Riktigt fina bilar! =)

Verkar som att du har det himla bra over there:)

Puss på dig! Anna

2009-04-20 @ 12:41:34
Postat av: Angeline

Det verkar som om du hamnat i Paradiset - det passar ju dig perfekt - alla bilar! Jag vill också vara i Florida - men får väl hålla mig nga månader tills vi kommer över. Puss och kram! Mamma

2009-04-20 @ 15:57:51
Postat av: Tess · Stylish-B.se

Jaså det trodde jag du visste att jag hade. Hoppas allt är bra med dig i värmen. När kommer du hem igen?

Puss och kram // Tess.

2009-04-21 @ 10:52:12
URL: http://stylish-b.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0