Planet Fitness



Ännu en ny arbetsvecka! Igår och idag har jag haft fullt upp på jobb, som vanligt.
Igår kväll var jag så trött när jag kom hem att jag somnade! När jag vaknade upp en timme senare blev det lite nudlar, sen en sväng till gymmet.
Idag var det nästan samma runda, jobb till halv åtta, sen käkade jag lite med Jonas. Soppa och en sandwich, sen direkt till gymmet. Halv 11 var jag hemma, så har bara tagit det lugnt sedan dess.

Efter att ha levt i detta landet ett par månader och haft körkort ett tag så har jag lagt märke till ett par saker.
Tex, i detta landet har man dille på stoppskyltar - de har fler stoppskyltar än vad vi har väjningsplikt hemma. Väjningsplikt finns knappt här. Fast skillnaden här är att alla skiter i stopplikten. Det finns så många så man kan inte bry sig om det.

Sen är det grejen med linjerna vid stopplysena. Det verkar vara en rekommendation att man ska stanna BAKOM linjen. Det kan lätt stå två-tre bilar framför linjen om det är rött.

Och om det blir gult innan rött ljus - ja, då ökar man hastigheten och kör tills det blir rött. Hemma kör en, kanske två på gult. Här är det i alla fall fem bilar, om inte fler... Mycket trafikregler tas med en nypa salt...

Aja, slutfilosoferat om trafikregler.
Jobb imorgon igen, på kvällen blir det nog lite middag här hemma.
Till helgen ska jag och Jonas hem till Michael och Amy på middag. Michael har svenskt besök också, så det blir grillfest, skoj!

God natt Sverige!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0