Banken igen...

Bankerna här är lite röriga, det får jag säga. Visst, grundtankarna är väl bra, men kontentan, ja, den är väl inte helt ok...

Jag cashade ju en check häromdagen. Det hade jag inte gjort innan, så då sattes det in en "unusual activity" spärr på mitt konto. Tanken med det är ju god. Om något som inte brukar hända, då spärras kortet, man får ett email och kan låsa upp det igen. Men lite lustigt när man sätter in pengar, inte tar ut!

När man cashar en check från en annan stat så kan det ta en liten stund innan den blir godkänd, så de sätter en spärr på checken, så får man en liten del av den tills vidare. Men då har jag fått spärren två gånger vilket betyder att jag fått minus på kontot, genom att sätta in pengar. Det är lustigt. Får åka dit imorgon och prata med dem.

Annars har dagen varit bra, massvis att göra som vanligt, så den gick fort. Rene har varit på semester så han kom tillbaka idag. Men han var på bra humör, han var nog glad för att vara tillbaka - han trivs inte med att vara ledig har jag förstått, framförallt inte när han får stänga av sin Blackberry.

Efter jobb fick jag sjuts hem av Britta. Tog det lugnt, läste lite i min bok - den är snart slut. Gick ner och åt, kollade "Catch me if you can" och slappade. Maz och hennes mamma var ute med Patrick och hans mamma på något vinställe så de kom precis hem. Nu sitter vi bara och pratar lite, men nu är det strax dags för mig att lägga mig. Imorgon har jag massvis att göra, jag är också spänd på att se om jag kan hämta bilen imorgon eller på fredag - hoppas på imorgon, men tror på fredag...

Ha det bra där hemma!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0