Banken mm...

Ja, var ska jag börja?
Först och främst måste jag säga att jag numer har lättare för att skriva utan å, ä och ö än med, för att jag skrier så mycket på jobb, även alla specialtecken börjar jag bli mer van vid än de på det svenska tangentbordet... Tur jag försöker skriva så mycket som möjligt på min dator när jag är ledig!

Hur som helst. Jonas kom ju hit i lördags. Vi beställde Domino's sen drack vi öl och slappade här. Vi beställde taxi till tio, men den kom inte förrän närmre 11... Tillslut kom vi in till Orange Avenue i Down Town, Orlando. Vi gick till Wall Street Plaza som är en gågata där man betalar $ 5 i inträde, sen har man inträde till 8 barer/klubbar, plus att där är fest på hela gatan också, med utomhus DJ, scen, beer pong mm :-) Vi provade även ett par andra klubbar och barer på andra gator, vissa inte så bra, men vissa riktigt bra :-) Vi kom hem runt 3-tiden...

Dagen efter, på söndagen, åkte jag och Michael ner till Kissimmee och kollade på en bil! Närmare bestämt en 2001 Mustang GT Convertible. Vilken bil! Den var helt underbar! V8ans ljud är helt obeskrivligt! Jag bara ska ha den bilen! Väntar just nu otåligt på att vissa pusselbitar ska falla på plats så att vi kan åka och hämta bilen :-)

På eftermiddagen/kvällen tog jag det lugnt, snackade med Maz och Patrick när de kom. Sent på kvällen kom även Maz's mamma, hon ska bo här i en vecka, så vi satt och snackade en stund.

Igår, måndag var det President's Day vilket är en helgdag i USA. Men jag jobbade ändå, man kallar det en flytande helgdag, för vissa måste jobba. Så jag får utnyttja min helgdag när jag vill istället! :-) När jag skulle hem efter jobb åkte jag och Michael till Bank of America så att jag skulle kunna casha in min första lönecheck(ja, första lönen får jag som check), men då hade mitt temporära VISAkort gått ut, så det blev inget incashande där.

På kvällen hade vi middag här, jag, Maz, Patrick, Maz's mamma och två av deras vänner. Massa god mat och trevligt sällskap, vi pratade i timmar!

Idag har det som vanligt varit mycket på jobb. Jag och Jonas åkte till min bank på lunchen så att jag skulle få fixat till mitt Visakort och casha in min check. Jag fick ett nytt temporärt kort så att jag kunde använda det tills mitt permanenta kommer. Tydligen hade mitt visakort returneras av posten, vet inte varför. Efter det fick jag löst in checken också, men det tar några dagar innan pengarna kommer in, tyvärr. Eftermiddagen gick också riktigt fort. Väntade på Jonas efter jobb så att vi kunde käka kvällsmat ihop. Det är ju trots allt tisdag = Maz's kväll i baren. När jag kom hem tvättade jag lite kläder och tog en runda med Coop. Nu har jag slappat i soffan och pratat med Maz's mamma när hon kom hem. Snart är det sängen för min del.

Hörs snart igen!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0