Min första helg med bil

Vilken helg detta har varit!
I fredags morse åkte vi till DMV för att jag skulle fixa nummerskylt till min nya bil. Efter ungefär en timmes väntan(jag har lärt mig vilken tid det tar hos myndigheter, så jag hade med mig en bok...) fick jag min nummerskylt(tag) och mina papper. Så direkt efter det åkte vi ner till Kissimmee för att hämta bilen. Resan hem tog nästan en timme, men det gjorde inget, det var helt underbart att köra den tillbaka till jobb. Väl tillbaka hade jag en hel del att göra, men fick ändå ta ut chefen på en åktur.

Efter jobb åkte jag direkt till Eatonville för att kolla när Maz's syster spelade Lacrosse. Där mötte även hennes mamma och en hel del vänner till Maz och Patrick upp. Det var väldigt kallt, men skoj att se! De vann iaf stort, så vi slapp ju skämmas... Efter matchen käkade vi på ett ställe där i närheten. Sedan åkte jag, Maz, Patrick och Maz's mamma hit. Eftersom Maz skulle jobba morgonen efter så gick hon och la sig tidigt. Men jag och Patrick körde drinking game till 40 year old virgin och snackade med Maz's mamma samtidigt. Vi satt faktiskt uppe tills Maz gick upp för jobb :-)

Lördagen spenderade jag med Jonas. Jag åkte och hämtade honom strax efter lunch, så åkte vi och åt lunch uppe i College Park på ett riktigt fint ställe. Där uppe är det helt annorlunda mot denna delen. Det är som en småstad, klassiska amerikanska hus och mycket vackert. Sen åkte vi till Mall at Millennia och IKEA. Jag fick äntligen handlat lite galgar och lådor så att jag kan börja organisera min garderob. Jag fick också köpt svensk ost(alla här frågar om vi har det, eftersom det finns tex swiss cheese), knäckebröd, lingon mm :-) Vi tog också en liten tur ner till Premium Outlets då Jonas behövde en skjorta. Vi träffade en tokig Holländare där som aldrig slutade prata...

Jonas och jag käkade på American Pie, tog en tur förbi hans ställe för att byta om, sen åkte vi hit för att jag skulle kunna byta om. Vi drack några öl här sen tog vi en taxi till Downtown. Vi provade en saloon inne på Church Street Station som är en historisk station i väldigt klassisk modell, rätt skoj. Sen gick vi upp till Wall Street där alla klubbarna ligger på rad. Vid 3 tiden var vi på väg hemåt igen i en taxi. Jonas hann knappt sätta sig i taxin förrän han sov...

I morse gjorde Maz frukost till mig och Patrick. Ägg och bacon mm, gott :-) Sen tog jag bilen för att åka och tvätta den. Passade även på att köra inom en billtillbehörsbutik för att köpa lite småsaker jag behöver. Åkte även och köpte "Sunpass" vilket är som en brobizz som man behöver för betalvägarna här om man inte vill betala cash alltid, samtidigt slipper man köer och får rabatt :-)

Nu ikväll har jag träffat Maz och Patrick uppe vid Winter Park. De skulle äta på ett irländskt ställe, väldigt trevligt ställe. Vi ska eventuellt dit på St Patricks day, vi får se. Hur som helst ska jag iaf försöka få ledigt från jobb, skulle vara skoj!

Så här långt är jag iaf riktigt nöjd med bilen. Den går så bra! Jag lägger upp ett par bilder här:



Bilen utanför kontoret











Downtown, Orlando

Dags att sova, jobb imrn!

/E

Kommentarer
Postat av: Nina

Känns overkligt. Jag känner att jag måste uppleva det för att tro det. Så vi ses!

Kram Nina

2009-02-25 @ 08:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0