Mycket som hänt...

Ja, jag har inte hunnit skriva så mycket denna veckan heller, men här kommer en uppdatering!

Jag och Maz åkte ju som sagt till Ale house i måndags kväll för lite käk och jag körde för första gången på en månad.
Det gick iaf hur bra som helst och det var ritkgit trevligt där.

I tisdags efter jobb åkte jag, Allen och Mark till Disney för att spela minigolf. De hade riktigt fina banor där, den vi spelade på var uppbyggd som en riktig golfbana med vattenhinder, bunkrar och grejer så där spelade vi i en två timmar ungefär och det var ju självfallet jag som vann :-) Efter spelet blev det middag på Chevy's som är ett tex mex ställe som ligger i närheten av Down Town Disney.

Onsdagen försvann lika fort som alla andra dagar på jobb, har haft mycket att göra hela veckan. Efter jobb så fixade jag Caesar Salad åt Maz tills hon kom hem vid halv 8. Det blev även ett glas rött till det och så visade vi en massa bvilder för varandra från hur vi har det hemma osv. Efter det satte jag mig för att läsa lite inför uppkörningen och uppskrivningen.

Torsdag morgon hämtade Michael mig för att ta oss till DMV för att jag skulle få skriva och köra upp!
När vi kom dit visade sig att jag saknade ett papper som jag hade kvar hemma. Inte någonstans stod det att detta pappret behövdes. Men hur som helst, vi fick åka därifrån. Vi åkte inom jobbet för att fixa lite grejer innan vi åkte tillbaka med detta pappret. När vi kom upp visade det sig att jag behövde något som bevisade min adress; tex hyreskontrakt, ngn räkning eller liknande. Men något sådant hade ju inte jag. Så jag fick be Maz skriva ett kontrakt som jag kunde ta med dagen efter. Efter det åkte vi tillbaka till jobb där vi även åt tårta för att fira Allen som fyller år idag, lördag. På kvällen åkte jag och Jonas till Ale house, där delade vi på en stor chicken nacho och satt ute och njöt av den underbara vinterdagen :-)

På fredagen åkte vi upp till DMV igen. Uppskrivningen gick kvickt och den klarade jag på första försöket, sen var det dags för uppkörningen, även den klarade jag även om hon gnällde på några småsaker såsom att jag använde backspeglar ist för att kolla bakåt när jag backade, men så är vi ju upplärda från Sverige, men jag fick mitt kort iaf :-) Efter det, tillbaka till jobb, jobba massvis. Sen på kvällen åkte Jonas och jag till Down Town Disney och gick en runda. middag intogs på Black Angus Steak House. Det blev en god filé där! När vi väntade på bord snackade vi med ett par norrmän som vi fick snackat ltie med. De var här för att spela golf och menade att man definitivt märkte att ekonomin var dålig för det var väldigt lite folk på banorna här, de hade varit här ett par gånger tidigare. Efter maten åkte vi hem.

Idag har jag tagit det lugnt, kollat bilannonser, ringt på ett antal och även bestämt med ett par för imrn. Sen gick jag och klippte mig, det var välbehövligt! Nu precis har jag snackat lite med Maz och Patrick och druckit en öl. Snart kommer Jonas hit, vi ska käka och dricka några öl, sen in till stan.

ha det bra där hemma!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0