Sorry!

Hej alla!

Det har varit dåligt med uppdateringar de senaste dagarna, jag vet! Men det har också hänt mycket :-)

Hur som helst, Fredagen avhandlades ganska kvickt med hjälp av massvis av jobb och en lunch på cici's.
När jag kom hem från jobb var Yvette på besök så vi snackade lite, men sen begav hon sig. Då åkte jag och Maz till Walmart och handlade lite - jag skulle ju laga kvällsmaten!

På Walmart blev det mycket inhandlat, jag köpte mat men även en mobil, den kostade bara 5 dollar eftersom jag skaffade ett kontantkort, så nu är jag iaf nåbar...

När vi kom hem lagade jag mat, Pasta Bolognese a la Erik, det blev supergott och det uppskattades! Det blev också massvis över. Till maten drack vi rödvin, första gången sen jag kom hit som jag drack vin, så det var fint.

Efter maten kollade jag och Maz på The Departed, men hon var rätt trött sen jobb så hon slocknade ganska tidigt under filmen. Hon skulle ju också jobba lördag morgon.

Aja, tillslut blev det lördag också, jag sov ut, åt frukost och tog en promenad i omgivningarna. Gick österut längs Lee Vista och runt omkring här. Vårt community är väldigt stort och nu har jag hittat bägge badanläggningarna. Bilder kommer längre ner.

När Maz kom hem sov hon lite, jag åt rester från Pastan. Sen begav vi oss till en fest vid Dr. Phillips som var för Dave som jag träffade förra helgen. Han fyllde år, 28 om jag inte missminner mig. Vi hade superskoj där, massa trevligt folk och nya kontakter. Vi spelade beer pong och det gick ganska hyffsat för att vara första gången... På vägen hem stannade vi på donken för lite nattamat, första gången sen jag kom hit! Men det räknas inte riktigt då jag bara åt en cheeseburgare och drack en diet coke... :-)

Söndag morgonen var rätt tung, så sov länge, Maz också. Sen åkte hon och Coop till Yvette så jag slappade ensam här hemma. Tog en promenad västerut längs Lee Vista, det var riktigt varmt och skönt, börjar få färg! :-) På kvällen åt jag upp sista pastan och kollade på Dukes of Hazard, den var rätt udnerhållande.

Idag har jag haft massvis att göra på jobb igen, lunch på Boston Market, igen. Men de har så god Caesar salad, så det gör inget!

Jag fick också lite glädjande besked, mitt Social Security Card dök upp idag så jag anmälde mig till uppskrivning och uppkörning på torsdag. Skoj :-) Så nu får jag nog plugga lite fram tills dess...

Nu ska jag och Maz åka bort till Ale house för lite käk. Jag ska kanske köra, isåfall första gången på snart en månad som jag kör bil! Inte dumt om jag ska köra upp om tre dagar....

Här är lite bilder från den senaste veckan :-)



Krokodiler på Animal Kingdom



Giraff på Animal Kingdom



Man undrar hur korkade människor är om man behöver sätta upp sådana här skyltar. Om man inte fattar hur man tvättar sina händer, undrar om man då är läskunnig...



Här är det ena och närmsta poolområdet, precis bakom buskarna.



Utsikt från poolområdet över sjön, mot vårt hus. Det ligger precis bakom det huset man ser till vänster i bilden.



Infarten till vår gata och vårt område, Gentry Park som är en del av communityt Vista Lakes.



Här är det andra och lite större poolområdet som även har ett litet fyrtorn, vattenrutchkana och ett piratskepp



Och här är vårt hus :-)

Nu bär det av till Ale house, men vi hörs snart igen, ha det gott där hemma i snöblasket :-)

/E

Kommentarer
Postat av: Sara

Du ser ut att ha det riktigt bra! Kul att följa dig här.

Lycka till på torsdag.



Kram Sara & Micke

2009-02-10 @ 09:02:27
URL: http://tramsi.blogg.se/
Postat av: Milla

ååh! ser heeeelt underbart ut! hoppas du har det bra min vän! många kramar

2009-02-11 @ 01:58:44
URL: http://www.millacarlsson.blogspot.com
Postat av: Anonym

Billig mobil för $5 :) Minns att jag såg massa såna med och ville köpa, men det är ju något speciellt pre-paid system de använder så de går ju inte direkt att ta hem =)



Hoppas du har det bra här! Den väntade snöstormen blev aldrig av.. haha!

2009-02-11 @ 21:01:46
Postat av: Nina

Ser inga victoria´s secret butiker på bilderna!!

Kram

2009-02-15 @ 09:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0