En händelserik helg...

Det var ju ett par dagar sedan jag skrev så nu ska jag försöka summera fredag, lördag och söndag här.
Fredagen började med sovmorgon eftersom att Michael skulle hämta mig, men han skulle till doktorn med sin dotter först, så jag blev inte hämtad förrän halv 12. När vi kom upp till jobb köpte jag en "Tuna sandwich" i en cubansk liten buss som kommer runt lunchtid. Supergod! Sen hade vi allt lite att göra eftersom att vi kom så sent. Jag får mer och mer att göra för var dag som går, så det känns skönt :-)

När vi var klara åkte Jonas och jag hem till honom så att han fick byta om lite kvickt, sen åkte vi hit. Vi tog varsin öl och sen skulle vi ta bussen uppför International Drive med City Walk som mål. Men vi kom bara ut, då kom bussen  körandes förbi. Så vi gick bort till en italiensk restaurang som ligger här i närheten. Jag beställde Lasagne och Jonas beställde Ravioli. Jonas min när han fick in sin mat var obetalbar. En gigantisk tallrik med SJU (7) små bitar Ravioli. Jag fick ju en stadig Lasagnebit, men hans var helt otroligt lite. Han hade klämt det innan jag kommit halvvägs med min mat. Självfallet blev han inte mätt, snäll som han är så klagade han inte, utan han beställde in lite tomat/mozarellasallad att avsluta med. Men när den kom in brast jag ut i skratt. TVÅ tomatskivor med TVÅ små bitar Mozarella. Då yttrade sig Jonas dock. Hon var helt oförstående att det var lite mat, både Raviolin och salladen och sa "You should have taken Lasagna". SÅ han skickade ut maten igen och dricks fick de ingen.

Efter detta tog vi I-Riden upp till Universal's City Walk. Där strosade vi runt några timmar och drack ett gäng öl. Vi började på en Irländsk pub och fortsatte sen till Jimmy Buffet's Margheritaville som är ett otroligt trevligt ställe. Härlig musik och en oerhörd mix människor. Sen fortsatte vi till en annan bar också där ett gäng öl till gick ner.

Sen tog vi en taxi hem och Jonas hängde med hit. Dock däckade han i fåtöljen direkt efter att vi kommit in.

Sverige - Danmark 1 - 0

På lördag morgon mådde Jonas inte särskilt bra, men jag fick med honom bort till ett ställe lite längre bort på gatan så att vi fick brunch. Jag hade en Piké på mig från Cottonfield som har danska flaggan på ena armen. Döm av vår förvåning när en gammal dam som hade det stället började prata norska med oss! "Skandinaver faar ti procent paa notan" hehe :-)

Efter ett tag körde Jonas hem, för sen skulle han till sin flickvän i Gainsville. Då tog jag I-Riden söderut med Orlando Premium Outlets som mål. Det var otroligt fint väder och riktigt varmt. Så där strosade jag runt och tittade i affärer. Här var bara en massa fina outlets och butiker. Dior, Ralph Lauren, Burberry, Hugo Buss, Armani osv... Jag fick köpt ett par joggingskor och lite annat. Jag passade även på att luncha där innan jag åkte hem.

När jag kom hem var jag lite småseg så jag vilade lite. Sen skulle jag ju se matchen, USA - Sverige och tydligen visade pubben här bredvid matchen, så det var lagom avstånd. Dock var det bara jag som kollade. Alla andra kollade basket eller baseball. Men så var det också Miami mot Orlando i basketen, så det var lite fart på stället. Matchen var ingen höjdare och efter det var jag väldigt seg, trött och hade lite ont i huvudet så jag faktiskt hem och la mig.

Idag skulle jag ut på det stora äventyret, jag skulle åka buss till Downtown. För att komma dit var jag tvungen att byta buss, men det ordnade sig. Dock fick jag se en mängd fruktansvärda områden och jag var den ende vita på hela bussen. Men tillslut kom jag till Downtown, där jag fick se lite vita människor igen :-) Jag tog en liten promenad i downtown, sen kom jag tillslut fram dit jag skulle, till ett hus som heter City View, där de har ett rum till uthyrning. Hela bygget var fantastiskt, biorum, grymt stort gym, biljardbord osv. Lägenheten var också hur grym som helst, stort fint kök, balkong med utsikt över hela Downtown. Sen var där ju poolen, som ligger på taket med en grym utsikt! Eget parkeringsgarage var där också. Sen var Jessica och Erin som bodde där riktigt trevliga människor. Tyvärr var där många sökande, priset var nämligen riktigt bra, så vi får se om jag får det. De skulle återkomma :-)

Efter det blev det en liten promenad till innan jag skulle ta bussen till Florida Mall. Där var en massa fina affärer också, dock itne lika billigt som på outletsen, men helt ok. Där fanns tex Macy's, AX, Abercrombie & Fitch mfl. Där blev det väl en timmes promenad innan jag tog bussen mot International Drive. Jag stannade till på det Irländska stället för lite mat, sen tog jag I-Riden hem. Och nu är jag här. En händelserik helg om massivs mer som hänt, tror jag. Dock är det svårt att få med allt.

En reflektion efter dagens alla bussresor: Jösses vilken tid det tar att åka buss i detta landet! En resa som, på en spik rak väg, tar ca 20 minuter med personbil tar här en timme i buss. Jag har faktiskt suttit i buss i ca 3,5 timmar idag. Hade man haft en bil hade resorna tagit ca 40 minuter tillsammans. Jag förstår varför vanliga människor kör bil och inte åker buss... JAG SAKNAR EN BIL NU!!!

Det har hur som helst varit toppenväder hela helgen, minst 20 grader och sol hela tiden, jag har dessutom fått lite färg :-)

Idag får ni ha överseende med ev stavfel osv, för jag orkar verkligen inte korrekturläsa :-)

Jag lägger in ett par bilder från Church street, vilket är gatan som lägenheten låg på. Där ligger det välkända Church Street Station, vilket är ett ställe med en massa barer och restauranger. Det var väl ca 3 minuters promenad från lägenheten.








Ha det bra där hemma i kylan!

/E

Kommentarer
Postat av: Nina

Nu står jag på jobb och ser upptagen ut. Ser kanske inte ut som att jag hjälper en kund för jag står ensam men det ser kanske ut som att jag forskar lite i datorn... Kanske om Maxi´s historia el nått. Hehe. Ännu en arbetsdag ska alltså gå förbi. Men jag är ledig imorgon :)

Fortsätt underhålla oss med bilder o upplevelser. Lycka till med bostadssökningar :)

Tusen Kramar Nina

2009-01-27 @ 08:54:56
Postat av: E

Haha du är duktig du :-)

Jadå, jag fortsätter, lovar!

Kram

2009-01-28 @ 04:39:22
URL: http://florida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0