I-Ride nästa!

Ja, det var ett litet tag sedan jag skrev... Fredagen blev en lärorik dag på jobbet, i stort sett en hel dag denna gången... Lunch på Cici's vilket var fint, men lite flottigt dock.

Efter jobb körde Alan runt och visade mig en massa grejer här i närområdet i sin Dodge Ram Hemi V8. Grym truck :-)

Hur som helst, efter lite sightseeing stannade vi på BJ's vid Mall of Millennia för att få lite mat. De hade mycket goda hemmabrygda öl och fantastisk mat! Jag åt kycklingfilé med potatismos, någon parmesan och broccoli och grejer, supergott! Och mycket var det, orkade knappt äta hälften.

Efter det fick jag äntligen se Universal Studios City Walk. Det är som en enda stor bargata med massa grymma ställen, clubbar, pubbar osv, det gillas verkligen! När det gäller de områdena är Alan den perfekte guiden eftersom han har jobbat på både Universal och Disney och varit med under öppningen av mycket av det.

Över till idag, lördag: Jonas hämtade mig vid 10, så åkte vi för att kolla på lite olika lägenheter och områden. Först körde vi bara igenom ett jättefint område där några tidigare har bott, men det var långt från jobb och ganska dyrt. Efter det åkte vi till stället Jonas bor på, där hade de en lägenhet ledig, en tvåa som vi kollade på, nära jobb osv, helt ok. Men samma företag hade ett annat område en liten bit bort där vi också kollade, en ungefär likadan lägenhet men drygt $100 billigare, så den är ett möjligt alternativ. Vi skulle kollat lite på lediga rum också och träffat lite rumskamrater, men vi fick inte passat ihop det idag, vi ska försöka ordna det måndag och tisdag istället.

När jag kom hem efter detta så slappade jag en stund, sen gick jag in till gymmet, men det var att ta i. En cykel, en crosstrainer och ett band var vad dem hade. Varken cykeln eller crosstrainern funkade något vidare heller. Men jag fick sprungit lite iaf :-)

Så nu har jag duschat och gjort vid mig, så jag tänkte ta I-Ride:n(En buss som går här i krokarna) upp längs International Drive för att se om jag hittar något trevligt ställe att käka på, kanske jag även hittar någon bar att sitta på en stund. Aja, vi får se vad kvällen har att bjuda på!

Imorgon ska jag ta lite bilder åt alla er som frågat efter detta.

Ta hand om er där hemma!

/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0