Jobb och rumkollande...

Igårkväll var Jonas och jag uppe i närheten av University of Central Florida där ett yngre par hyrde ut ett rum. Huset och rummet var superfint! Inte alltför dyrt heller. Dock ligger det ltie off om man tex vill åka till City Walk, annars låg det ganska bra. Massvis med grejer där omkring, tex College folk mm. 7 miles till jobb, inte heller så farligt. Men ska kolla på lite till innan jag bestämmer mig. Efter det fick vi lite mat på TGI Friday's innan Jonas körde mig hem inkl en oavsiktlig sightseeing i Down Town.

Idag var ännu en dag på jobb. Jag gick faktiskt upp lite tidigare idag för att jag i lugn och ro skulle få kolla lite om Obamas inaguration på CNN till frukosten. Dock var det inte så mycket intressant så tidigt på morgonen, blev iaf hämtad av Michael vid niotiden, kom till jobb, där vi faktiskt hade lite att göra. Det var en skoj dag med en del jobb och mer och mer för mig att göra på egen hand vilket är skönt. Jag tror Michael kan tycka det är skönt och eftersom han har två tjänster för tillfället(Min och hans egen) plus att han ska lära mig, men det ordnar sig. Vid tolv samlades vi alla i konferensrummet för att kolla på Obama när han svor eden och höra på hans tal. Efter det åkte jag och Allen en aning försenade för att käka lunch, det blev på Chipotle idag, lite latinsk mat. Supergott! Det blev Burrito bowl vilket innebar ris, något kött, bönor, sallad mm i en skål, typ tacos. Riktigt gott och hyggligt nyttigt. Eftermiddagen gick också ganska fort eftersom vi hade en del att göra och kom tillbaka från lunchen ganska sent.

Efter jobb åkte jag och Jonas för att träffa en tjej som heter Tiffany som har ett rum att hyra ut. Läget är super, det ligger precis vid Mall at Millenia vilket är det fräschaste och mest fashionabla köpcentrat i Orlando. Där finns alla dyra och fina butiker såsom Louis Vitton, Dior, Burberry mfl men även Macy's, Bloomingdales och IKEA. Hur som helst, det community de bodde i var stort och grymt fint. Där var en uniformerad vakt och en bom där man skulle köra in. Vi fick lämna namn och vem vi skulle besöka så kollade han besökslistan, och mycket riktigt vi hade fått tillträde - så vem som helst kunde inte komma in... I området fanns fem pooler, jaquzzis, tennisplaner, bar, gym mfl. Tiffany var trevlig, hon bodde där med sin kille, en hund och en annan inneboende som verkade lite märklig. Lägenheten i sig var trevligt planerad, sovrummet var stort med eget badrum och stoooor walk-in-closet. Tyvärr var lägenheten otroligt stökig, rörig och lite ofräsch. Priset var dock ok. Fördelen med denna var läget, priset och att jag inte behövde binda mig längre än till Juni för då ska de eventuellt flytta till en annan lägenhet i området då jag hade fått flytta med, om jag velat. Men vi ska kolla på fler ställen innan jag bestämmer mig, så vi får se.

Efter det käkade jag och Jonas på BJ's, där jag var med Allen i fredags. Det var lika gott denna gången, åt en annan kyckling denna gången, grillad med potatismos, lök och ekbladssallad - supergott!

Nu är jag på rummet och slappar och läser lite. Imorgon blir jag hämtad av Rene, sen blir det jobb. Rene ska även bjuda oss alla på lunch för att fira förra årets resultat, över budget och vi slog Miami. Efter det ska jag förhoppningsvis träffa Maz, en tjej nära jobb som har ett rum att hyra ut. Även där ingår en hund, men hon verkar vara en normal tjej iaf. Men vi får se!

Ta hand er där hemma!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0