Kallt...

Idag skulle Michael hämta mig, men han var lite sen(igen), men det var ingen större fara. Jag stod i solen och njöt och tyckte att det var faktiskt rätt skönt väder för en gångs skull. När Michael kommer så berättar han att han faktiskt fick skrapa rutorna! Dock inte som hemma, det var bara tunn frost, vilket var tur då han inte hade någon isskrapa, då han inte behövt det på ett antal år här... Ett kreditkort gjorde susen. Dock insåg han att deras andra bil kanske blivit förolyckad när han såg kylarvätska på marken där den stått, här har ingen glykol i kylaren, då det (normalt sett) inte behövs.

Hur som helst, det blev jobb som vanligt. Allen, min trogne lunchkamrat, fick gå hem då han inte var helt kry. Men vi hade mat kvar på jobb sen igår, så det var fint :-) Jag och Michael fick gjort massvis idag! Jag har nog inte konterat så många fakturor sammanlagt tidigare som jag konterat idag... Aja, klara blev vi iallafall.

Vid sju lämnade jag och Jonas för att möta Maz, en tjej som har ett rum att hyra ut. Vi fikade på Starbuck's och pratade en del. En mycket trevlig tjej var det och vi verkar funka bra ihop. Hon bjöd med mig ut nästa helg med hennes vänner, det ska bli skoj! På måndag ska jag iaf hem till henne och kolla på huset, det verkar hur som helst toppen!

Jag har även hittat ett annat alternativ idag, i självaste Downtown som är det bästa stället om man tänker på uteliv osv. Då bor man mitt i smeten. Att det sen ligger högt upp i en av Orlando's högre byggnader med en stor terass och pool på taket gör ju inte saken sämre. Bra pris var det med! Ska kanske dit och kolla på söndag.

Efter fikan käkade jag och Jonas på Chipotle, lika gått även denna gången. Det blev en Burrito bowl med kyckling denna gången, verkligen inte sämre. Nyttigt och gott, perfekt!

Imorgon blir det jobb, Michael hämtar igen, men eftersom han ska till doktorn med dottern på morgonen kommer han nog inte förrän vid 1030, så det blir sovmorgon, skönt!

Efter jobb ska jag och Jonas ut någonstans, vi har inte bestämt vart ännu, men blir nog City Walk, tror jag.

På lördag är det fotboll, USA - Sverige, jag försöker få med mig några kolleger och hitta något ställe som visar matchen då inga amerikaner bryr sig om "Soccer".

Aja, fler uppdateringar kommer, vi får se om jag hinner imorgon, annars på lördag.

/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0