Massa nyheter...

Hej!

Det har gatt ett par dagar sen jag skrev senast, men det har hant en massa grejer och jag har haft fullt upp :-)

Hur som helst, i Onsdags var det en vanlig dag pa jobbet med en hel del att gora. Lunch intogs pa Taco Bell vilket inte var dumt alls. Jag fick aven beslutat var jag skulle bo. Det blev det lilla huset som ligger i narheten av jobb. Men jag ar inte missnojd, jag ar daremot jattenojd. Jag far en supertrevlig rumskamrat, ett jattefint stalle och sa ar det nara till jobbet. :-)

Onsdagen var min sista dag pa Hotellet sa nar jag kom hem packade jag ihop mina grejer och gjorde sen som min chef sa at mig: "Go out tonight, get a couple of drinks and celebrate that you got a place and that you're getting out of the hotel tomorrow". Sa jag gick over till Orena sportsbar for att fa lite mat och en eller tva ol. Men nar jag satt dar i baren borjade jag snacka med massvis med manniskor, vi spelade biljard, de bjod pa ol, jagermeister osv, det var hur trevligt som helst!

Igar, torsdag kom Jonas och hamtade mig pa hotellet eftersom jag skulle bo hos honom en natt innan jag flyttar in i mitt nya. Eftersom en av hojdarna skulle komma till kontoret igar blev det kostym och slips. Lunchen intogs med Allen pa Cici's. Under eftermiddagen borjade det faktiskt regna!! Men folket har ar valdigt glada da de inte sett regn pa manader, sa da kan man leva med det. Efter jobb skulle Jonas, Michael och Rene ut med chefen som var pa besok. Men de bjod aven med mig sa vi akte direkt fran jobb till Cafe tu tu tango vilket ligger uppe pa International Drive. Det ar en valdigt speciell restaurang dar konstnarer malar under kvallens gang, dar ar magdansoser och man ater tapas. Det var mycket trevligt. Massa olika goda ratter och ett par goda ol till det. Efterat akte jag och Jonas hem till honom dar jag skulle sova.

Idag akte Jonas ivag tidigt da han skulle pa kundbesok, men Michael hamtade mig strax fore nio. Dagen har gatt fort da jag haft massvis att gora, men det har varit skoj och jag har lart mig massor.

Jag har aven fatt ett par brev idag! Det forsta var fran the social security office som meddelade att jag skulle ha mitt nummer och kort klart inom tva veckor, vilket ar toppen! Nar jag har det kan jag skaffa bil och korkort :-) Sen fick jag ett brev dar man meddelade mig att jag far reducerad tandvard under tiden jag ar har, inte forsakring, men dock rabatt, vilket betyder att jag har billigare tandvard har an hemma, sa jag ar nojd :-)

Nu ar jag klar med dagens arbete, men vantar pa Jonas. Nar han ar klar har ska vi aka och ata, sen ska jag flytta till mitt nya hem :-) Det ska bli toppen att fa komma in i mitt nya!

Jag har ocksa lite planer for helgen, imorgon kvall ska jag ut med min rumskamrat och hennes vanner. Pa sondag ska jag nog till Disney's Animal Kingdom som har en massa roliga akattraktioner med Allen har fran jobb och ett par till.

Snart lagger jag upp lite fler bilder, men det har varit ganska stressigt de senaste dagarna...

Hoppas ni har det bra dar hemma!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0