Watching the game and havin' a Bud...

Jag tog då bussen för att kolla på ett par malls. Jag hamnade först på Prime Outlets där det fanns en massa affärer och billiga grejer. Jag provade några byxor och någon tröja, men hittade inget helt 100, så det bara en lunch, Philly Cheese Beef som är något av en blandning mellan en kebab och en varm sub. Supergott faktiskt! 

Så tänkte jag att där ligger ett annat mall tvärs över korsningen så jag gick dit, Festival Bay Mall. Men vilken besvikelse. Där var bara en massa barnaffärer, ett par fiskegrejer osv, alltså inget för mig.

Så jag promenerar vidare. TIlläggas bör att det är inte tänk att man ska promenera emellan dessa ställen, utan köra. Hur som helst, jag går vidare i hopp om att stöta på något trevligt ställe.

Efter ungefär en halvtimmes promenad ser jag en skylt "The ONLY Irish owned pub in Orlando" så jag blir lite nyfiken. Det låg inne bakom en parkering, men vilket ställe! Bara 5-6 pers där inne, men en riktigt mysig pub och trevligt folk. Alla kollade på matchen(Amerikansk fotboll, Philadelphia-Arizona), vilket var intressant, då jag aldrig kollat på det innan.

Efter en dryg timma går jag ut och letar upp närmsta I-Ride station och tar den ner till Westwood Blvd, där jag bor. Går in på Orena för att käka lite och kolla vidare på matchen. Vilket drag det var där! När Arizona vann i slutet var nästan hela stället i extas! Superskoj. Satt där en stund och kollade när nästa match rullade igång, sen gick jag och handlade vatten och gick hem till mig. Så nu är jag hur som helst här, tar det lugnt och kollar på Baltimore - Phoenix. Snart kan jag nog reglerna, tror jag...

/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0