En vecka med Jocke

Hej alla!

Nu är jag tillbaka här igen! Veckan med Jocke blev intensiv! Tisdag till torsdag arbetade jag så Jocke hittade på egna saker om dagarna och på kvällarna var vi ute och käkade mm. Vi fick även sett ett par Magic'smatcher. Just i detta nu spelar de tredje finalmatchen och vi är i ledning! Ryggen har i alla fall blivit riktigt bra! Jag har inga som helst känningar kvar och har kunnat röra mig obehindrat sedan förra helgen så det känns riktigt bra.

I fredags började vi med att lämna tillbaka Jockes hyrbil för att sedan äta frukost på Denny's(Jag fick ju se till att ordna riktig Amerikansk frukost). Sedan åkte vi till Seaworld, det var riktigt trevligt! Eftersom att Maz jobbar där har jag ordnat årskort som jag använde för första gången. Vi fick en dryg två timmar lång tur bakom hela bygget där vi fick se alla djur, klappa hajar, mata stingrockor mm... Vi träffade även på Dave, Lisa och Tim som arbetade. Vi åkte lite olika attraktioner, däribland den nya "Manta" som är en bergochdalbana där man ligger ner, den enda i sitt slag. Den var helg fantastisk, speciellt när man åker i fronten, det känns verkligen som om man flyger. På kvällen hade vi poker här hos oss, Lisa, Maz, Patrick, Jocke, Dave och Julie dök upp, vi spelade långt in på småtimmarna. 

På lördagen var det en stor dag för mig, här i Orlando. Det var ju vår nationaldag tillsammans med att vi skulle möta Danmark i fotboll... Vi åkte till Cricketters Arms för att kolla matchen med Patrick, Jonas, Rene och Michael. Tyvärr gick det ju inte så bra. Vi åkte inom IKEA på vägen hem för att äta köttbullar, fint på vår nationaldag :-) 

När vi kom hem var Matt här(Cowboyen), vi skulle ju åka på Rodeo, tillsammans med Jocke och Jonas. Det kändes riktigt amerikanskt när vi åkte i hans Ford F350 Diesel, lyssnade på country och Matt var klädd som en riktig cowboy, med hatt och allt. Det var faktiskt riktigt skoj att kolla på rodeo, vi fick se bullriding tillsammans med en massa olika hästgrenar. 

Söndagen spenderades på Disney's domäner. Jag och Jocke mötte Megan utanför Epcot vid 10 som släppte in oss, vi fick även där en tur bland akvarier och djur. De har USAs största akvarium, riktigt mäktigt att se. Vi gick en runda "runt världen" där vi fick en öl, åkte ett par grejer, sen åkte vi vidare till Magic Kingdom(vi fick biljetter så vi kunde gå mellan alla parkerna under dagen). Jag fick ju även se till att visa Jocke slottet, så fick vi även en god lunch där. Efter det begav vi oss till Hollywood Studios där vi spenderade mestadelen av tiden. Vi åkte ett antal olika rides där och begav oss hem vid 8-tiden. Resten av kvällen spenderade vi med att kolla Magicmatchen med Patrick, men Jocke fick även packa, han skulle ju hem dagen efter. 

Så igår körde jag Jocke till flygplatsen vid 12-tiden, så var mitt första besök över. Det var riktigt trevligt att träffa honom igen, det har ju gått några månader... Jag tycker också att det var skoj att få visa "mitt Orlando" för honom. Igår och idag har det varit jobb, tvätta mm. Nu ska jag bara kolla klart på matchen, sen blir det sova. 

Här är lite bilder från den senaste veckans bravader:



Hur man får plats med fyra däck i en Mustang


Jag och Jocke på Wallstreet




Nemo!!


Disney's Hollywood Studios


Underbara Clearwater


Shamu(Rädda Willy)bil!


Delfinshow på Seaworld


Rodeo


Disney's Magic Kingdom

Nu är nästan matchen slut, vi leder fortfarande, så det får vara bra med bloggen för idag.

Hörs snart igen!

/Erik

Kommentarer
Postat av: Emma

Snygg Willy-bil =D

2009-06-10 @ 09:04:04
URL: http://emmaellen.blogg.se/
Postat av: Anna

You found Nemo!! :)

2009-06-12 @ 17:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0