Ryggproblem och besök!

Hej! 

Nu har jag inte skrivit på en vecka, men jag har ytterst giltiga skäl...
I Tisdags efter jobb skadade jag min rygg, jag var på väg ur bilen i garaget när jag halkade med foten och vred runt ryggen, så det knäckte till. Första natten kunde jag varken stå eller sitta, så jag blev körd till en kiropraktor på onsdag morgon som efter ett par timmar och några röntgenbilder konstaterade att jag hade inflammerat en disk vilket försökt ett antal kotor i ryggraden. Den såg ut ungefär som ett S, ingen höjdare. Så Onsdag och Torsdag var jag hemma från jobb, proppade i mig smärtstillande och försökte krya på mig. På fredag morgon bar det av till kiropraktorn igen, det hade helt klart förbättrats, jag kunde stå rakt upp, men jag hade fortfarande smärtor i mitt högra ben(från nerverna som ligger runt den disken i ryggen). Hur som helst så åkte jag till jobbet efter kiropraktorn. Jag hade varit borta två dagar och skulle vara ledig måndag, så jag kände att jag hade att göra. 

Efter jobb hämtade jag Jocke på flygplatsen! Det var riktigt skoj att träffa honom, första besöket! 
Vi åkte till Alehouse med Jonas för att få lite mat och lite öl. Det blev rätt tidigt i säng, Jocke var trött sen den långa resan och vi skulle ut på äventyr dagen efter. Vi hade ju planerat en Miami och Key West resa över helgen, men eftersom min rygg fortfarande inte var helt bra fick vi skrinlägga de planerna. Istället spenderade vi lördagen med att först lägga på mina nya däck på bilen(jag hade ju inte lyckats göra det pga ryggen), sedan till Wintergarden där vi fick en fin lunch, sedan blev det lite shopping och allmän sightseeing i orlando. 

På kvällen åkte jag och Jocke hem till Jonas för lite förfest innan vi åkte till Downtown och Wallstreet. Det blev en riktig runda, vi hade riktigt skoj! 

På söndagen åkte vi först till Mall at Millennia för lite shopping och sedan vidare till Premium Outlets där vi även fick en liten lunch. Kvällen spenderade vi i Celebration med en trevlig middag. Sedan kollade vi Slumdog Millionaire här hemma, den var riktigt bra! För er som inte sett den ännu, den rekommenderas!

Idag, Måndag åkte jag och Jocke till Clearwater eftersom att jag tagit ledigt. Vi hade riktigt varmt och fint idag och fick riktigt mycket sol. Vi hann tom lite shopping på Florida Mall på kvällen innan vi åkte hem. 

Min rygg börjar iaf bli bra mycket bättre nu. Jag har vissa känningar, men jag rör mig obehindrat och det gör absolut inte lika ont längre. Förhoppningsvis fortsätter det åt detta håller och så slipper jag fler behandlingar... 

Nu ska jag sova, det är jobb imorgon och jag ska ta Jocke till hyrbilsfirman innan dess.

Ha det bra där hemma!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0