I'm not Irish - just lucky!

Ja, då har jag firat min första St Patricks day, men det hela började i måndags...

I måndags hade jag en hel del att göra på jobb så att jag skulle kunna vara ledig igår och idag.
Efter jobb åkte jag och handlade en tshirt att ha igår, var ju tvungen att ha en irländsk :-)
Efter det hade vi middag här, irländsk middag med Shepherds Pie och corned beef, mycket gott!

Igår började dagen med att Patrick kom över hit och bjöd mig på en mix av Guiness och Harper's lager. Riktigt gott!
Vi tog sedan en tur upp till Patricks hus där vi kollade film och drack öl. De andra dök upp mellan 3 och 5. När Tim kom fick vi även höra honom spela sin säckpipa, riktigt maffigt!

Vi åkte alla till Liam Fitzpatricks, en irländsk pub i Sanford. Där var vansinnigt mycket folk, så vi åkte efter bara en liten stund. Vi åkte istället till ett ställe som var mindre autentiskt irländskt, men samtidigt inte lika dyrt och överbefolkat. Vi hade i alla fall riktigt trevligt där, visst, jag mådde inte helt 100 men det var trevligt ändå! VI stannade där till 1 tiden, under den tiden fick vi lite Guinness och höra Tim spela sin säckpipa igen!

Jag sov hos Patrick i natt, så när vi gick upp åkte vi för att äta frukost på ett riktigt trevligt frukostställe i närheten av där han bor. Efter det tog vi en drink på en fin uteservering innan vi åkte tillbaka till Patrick's. När vi packat ihop våra prylar åkte vi tillbaka till vårt hus, jag och Patrick åkte till Walmart så att jag kunde få mina framlyktor polerade medans vi handlade mat mm.

Det tog en himla tid, men tillslut blev de klara i dubbel bemärkelse... De blev precis som nya igen!
Vi åkte hem och startade grillen, vi grillade kyckling som Patrick marinerade, jag gjorde blandade grönsaker som vi grillade, aubergine, tomater, lök, sparris mm. Till det gjorde Maz vitlöksbröd. Till efterätt blev det Jordgubbsefterätten vi fick på midsommar, gjord på Maränger, jordgubbar, glass och grädde. Gott blev det!

Nu ska jag sova, jobb imorgon, men denna veckan blir kort för mig, jobb två dagar, sedan helg igen!
Vi har pratat om att åka till ett ställe på lördag för att paddla kanot, det hade varit skoj!

Här är lite bilder från de senaste dagarna:



Launchen av space shutteln i söndags



Patrick, Maz och Tim



Jag och Patrick


Ha det där hemma!

/E

Kommentarer
Postat av: Pinkflower

Gud vad härligt su ser ut att ha det! Jag är så avundsjuk jag längtar verkligen tillbaka till det underbara landet! Hoppas allt är bra. KRAMAR

2009-03-19 @ 23:31:00
URL: http://pinkflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0