Massvis att berätta...

Hej alla!
Nu har det varit väldigt tyst här ett tag...
Det får bli ett litet sammandrag här, sen avslutar jag med bilder längst ner :-)
Maria har hur som helst börjat aklimatisera sig väldigt bra här, hon bor ju hos mig och Maz för tillfället undertiden som hon försöker få löst sitt eget boende, hennes föräldrar ska köpa en lägenhet här som de kan ha när hon åker hem - lägenheter är så billigt här just nu, så det är rätt tid!
För ett par veckor sedan hade vi ett gäng galna Danskar här i Orlando. Kenneth, Eske, Rönne och JP - Jonas vänner från Fredericia. Kristian jobbar på DSV i Billund (Jobbade med Maria tidigare) så han känner jag genom arbetet.
Det blev ett antal turer i stan med de grabbarna, massvis med skoj! Vi åkte även till Clearwater.
Något annat som hänt sedan sist är ju att vi även var i Titusville och kollade när de sköt upp Discovery och Fuglesang i rymden. Det var riktigt grymt! :-) Jag har film på Facebook, vet dock inte hur jag får upp den här...
Nu i helgen var jag i Chicago - Det var en upplevelse! Jag åkte upp för att besöka ett gäng killar jag arbetar med. Sladan som jag känner i Minneapolis körde ner till Chicago samtidigt, så där slöt vi upp en skaplig skara på runt 10 personer - mestadels trainees.
Fredagen firade vi på Texas De Brazil som är en restaurang där de har all you can eat med allt brasilianskt kött. Fantastiskt gott! Tyvärr kunde jag inte äta så mycket jag hade hoppats på, antagligen för att jag knappt hunnit äta på hela dagen med flygresa osv.
Efter vi käkat åkte vi hem till traineehuset där jag skulle bo. Där bor 4 grabbar, 3 danskar och en brasiljansk kille. Vi hade fest hela natten, spelade poker, snackade osv, vi hade riktigt skoj! Sen vann jag pokern också, inte helt fel det heller :-)
På lördag förmiddag åkte vi(Jag, Sladan, Daniel och Mike) in till Downtown Chicago för att se på stan. Vi gick en tur genom stan, besökte Navy Pier i Lake Michigan - det är en stor sjö! Efter det begav vi oss till Millenia Park där de har massvis med konstverk osv, bla. the Bean nedan.
När vi strosat rundor i timtal så begav vi oss till Cheesecake Factory för lite kvällsmat. De har ju inte enbart cheesekakes, de har massvis med rätter - en hel bok! Men även massvis med Cheesecakes, förstås. Efteråt försökte vi ta oss upp till en bar på 98e våningen i Hancock tower, men det var omöjligt - där var så mycket folk som stod i kö redan, så vi åkte hem till huset istället.
Väl hemma hade även Renata anslutit som även hon jobbar för DSV i Chicago. När ett par ville åka hem och någon sova åkte jag, Raffael och Renata till ett par olika latinska nattklubbar. Det var väldigt speciellt och ovanligt. Rytmen och musiken är ju helt annorlunda mot vad man är van vid. Sen att vara den enda vite killen på ett ställe är också lite annorlunda, tur jag var där med latinamerikaner :-) Vid 5-tiden var vi hemma och somande ganska snabbt.
Söndagen sprang förbi väldigt snabbt - Lunch på Subway i ett lokalt mall innan Hasse mfl tog mig till flygplatsen.
Kl 4 lyfte jag från Midway, Chicago, spenderade MAX 10 minuter i St Louis för flygplansbyte och var i Orlando till kl 9 där Jonas väntade för att sjutsa mig hem. Slumpen ordnade det även så att Jonas far och syster landade på Orlando International kl 9, så vi mötte dem med.
När jag kom hem upptäckte jag att min bil inte trivs med att stå still i 4 dagar, så jag hade tomt på luft i ett av däcken, så det har jag fått ta av och pumpa idag. Jag får köra till en gummimakare snarast för att få ut spiken som jag hittade.
Navy Pier, Chicago, IL
Raffael, jag, Sladan och Daniel framför ngn staty, ska tydligen vara känt...
Jag framför en av floderna som leder till Lake Michigan.
The Bean och Chicagos skyline! Riktigt läckert!
Downtown Chicago
Häftig fontän med skärm bakom som visar en strand med vatten som rör på sig..
Jag of Rafaell på en nattklubb
Redan julskyltning på Macys!!!
Sr vad jag hittade...
Denna fick jag en dag, tack vare Stellan, Tack! :-)
På The Tavern i Celebration har de 99 sorters öl, allt eftersom man provar dem så kryssar man av dem. Jag har börjat :-)
Det kommer nog fler bilder senare, men nu måste jag verkligen sova...
/E

Kommentarer
Postat av: Miss Nygren

jag blir så avundsjuk när jag ser att du har varit i Chicago.. Jag älskar chicago.. Hur länge stannar du i usa? Kram på dig

2009-09-27 @ 23:51:04
URL: http://pinkflower.blogg.se/
Postat av: Ida Jensen

Nu tycker jag verkligen det varit tyst länge..... lever du?

2010-02-10 @ 16:13:13
Postat av: Isabella

Skulle betyda hur mkt som helst om du röstade på mig här, snälla ta en minut av ditt liv & rösta på mig!



Rösta här; http://liborius.blogg.se/2010/june/finalisterna-till-veckansblogg-1.html#comment



kram!

2010-06-25 @ 00:07:40
URL: http://btsblogg.blogg.se/
Postat av: Karin Persson

Hej!



Jag skriver till dig med anledning av att vi lagt upp en länk till din blogg på vår hemsida (se: http://www.usafakta.se/florida.php). Vi skulle bli jätteglada om du kunde länka tillbaka till oss, antingen till www.usafakta.se eller www.holidayphone.se. Dessa två sajter är informativa och relevanta för alla som tänkt besöka USA och vi är säkra på att dina läsare kommer finna dem intressanta. Hör gärna av dig så fort du har möjlighet.



Mvh, Karin Persson

2011-05-24 @ 17:19:28
URL: http://www.usafakta.se
Postat av: Karin Persson

Hej igen!



Jag skulle bara vilja påminna dig om meddelandet jag skrev till dig nyligen angående USAfakta (www.usafakta.se). Jag hade varit ytterst tacksam för svar, vare sig det är positivt eller negativt, så fort som möjligt.



Tack på förhand!



Med vänliga hälsningar,



Karin Persson

2011-05-26 @ 13:36:08
URL: http://www.usafakta.se
Postat av: anna

HEJ! jag hoppas du kan svara på detta! vet du möjligen hur många turister som besöker florida varje år? skulle vara jättesnällt om du svara, för det är ett VÄLDIGT viktigt skolarbete! Så.. SNÄLLA :)



/ ANNA

2011-11-09 @ 19:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0